خوش آمدید

مهمان گرامی به انجمن کویک لرن خوش آمدی ، برای استفاده از تمامی امکانات در انجمن عضو شوید.


sanatech

عضو عادی
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  1. برخی اقدامات و فعالیت ها را برای بهینه سازی سایت نباید انجام داد. چرا که برخی از آنها تاثیر منفی دارند و باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو می شوند. اینها بیشتر مربوط به سئوی کلاه سیاه (black hat) هستند و استفاده از این روش ها ممکن است باعث پنالتی شدن سایت در گوگل شود. برخی فعالیت ها نیز تاثیر منفی ندارند. اما تاثیر مثبتی نیز نخواهند داشت و انجام دادنشان بیهوده و موجب اتلاف وقت است. به طور کلی کارهایی که برای سئو نباید انجام دهیم شامل موارد زیر می باشند. خرید بکلینک الگوریتم پاندای گوگل پیوسته در حال بهبود است و سایت ها و وبلاگ هایی که اقدام به خرید بک لینک می کنند را شناسایی و پنالتی می کند. به هیچ عنوان بک لینک پولی نخرید و فرآیند بک لینک سازی را به صورت دستی انجام دهید. محتوای تکراری یا اغراق شده استفاده از محتوای کپی شده هیچ سودی برای شما ندارد و در مواردی ممکن است باعث پنالتی شدن سایت شود. همچنین محتوایی که در آن به صورت افراطی و خارج از عرف کلمات کلیدی تکرار شده از نظر گوگل به عنوان محتوای غیر مفید در نظر گرفته می شود. استفاده از متاتگ Keyword امروزه موتورهای جستجو اهمیتی به متا تگ keyword نمید هند. بعضی کاربران وقت زیادی برای وارد کردن این متاتگ برای تک تک صفحات می گذارند در حالیکه این کار فقط اتلاف وقت است. فرض کنید سایتی که 200 مطلب دارد اگر به ازای هر مطلب 5 دقیقه برای متاتگ کیورد زمان بگذارد مجموعا 1000 دقیقه زمان خود را بیهوده تلف کرده است. محتوای بی ارزش و کوتاه عده ای از اپراتورها در تولید محتوا کیفیت را فدای کمیت می کنند و تعداد صفحات زیاد با متن کوتاه و ارزش فنی پایین تولید می کنند. الگوریتم های جدید موتور جستجو تلاش می کنند ارزش و اعتبار متن را تشخیص دهند و بر این اساس به صفحه امتیاز می دهند. تولید یک محتوای با ارزش با متن زیاد ارزش بیشتری از تولید 10 محتوای کم ارزش دارد. تبادل لینک Link exchange در گذشته این روش کارساز بود اما امروزه به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شود و ممکن است باعث پنالتی شدن سایت شود. هرگز اقدام به تبادل لینک نکنید و از بک لینک های یک طرفه و با ارزش استفاده کنید. تصاویر در مراحل اولیه طراحی نکاتی مانند نام تصویر خصوصیت alt تصویر و ... رعایت می شوند اما در مرور زمان ممکن است به علت سرعت کار و یا کم حوصلگی این موارد فراموش شوند. اما بهتر است بدانید در سئو کردن یک سایت باید از "وقت" تان هزینه کنید. اگر بهینه سازی تصاویردر سئو را انجام نداده اید دراولین فرصت شروع کنید فایلهای css سرعت لود یک صفحه یکی از پارامترهای مهم در بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)است. در مراحل طراحی طراحان سایت یا از قالب های آماده استفاده می کنند و یا از قالب های شخصی. در هر دو روش برای راحتی کار در فایلهای css و جاوااسکریپت توضیحاتی یا همان کامنت ها نوشته می شود. این کار در زمان طراحی سایت خوب است و به طراح بسیار کمک می کند. اما بعد از اتمام کار بهتر است فشرده سازی فایل های CSS و Js را شروع کنید. یعنی کامنت ها و کاراکترهای اضافه حذف شوند و همچنین در نهایت یک فایل css و یک فایل Js داشته باشید. این کار سرعت لود وب سایت را بالا می برد. لازم نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید. ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارند که این کار رابرای شما انجام می دهند.
  2. پارامترهای زیادی درهزینه تمام شده ی برای شروع راه اندازی یک وب سایت تاثیرگذار هستند. ولی مهمترین پارامتر معمولا امکانات و قابلیت های وبسایتی است که قرار است طراحی شود. سایت های تعاملی interactive بستگی به امکانات تعریف شده معمولا قیمت های بالایی دارند. نوع وبسایت و کاربری آن می تواند حدود قیمت طراحی سایت را مشخص کند. وبسایت های فروشگاهی، وبسایت های آموزش مجازی، وبسایت های آگهی، وب سایت های شرکتی یا شخصی، وجود امکاناتی از قبیل عضویت و ورود که برای اعضای سایت می باشد و یا وجود سطح دسترسی(ACL) در وبسایت برای تعیین نحوه استفاده از امکانات سایت و یا قابلیت افزودن مطالب تحت هر عنوان مثل خبر، مقاله، محصول، خدمات، فایل، ویدئو و ... باعث افزایش هزینه و قیمت تمام شده سایت می شود. همچنین تکنولوژی هایی که وبسایت با آن پیاده سازی می شود از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت است. وبسایت هایی که از cms های آماده مثل جوملا، وردپرس، ووکامرس و ... استفاده می کنند معمولا ارزان تر هستند و وبسایت هایی که با فریم ورک مثلا Laravel، Zend، طراحی می شوند و cms اختصاصی دارند قیمت بالاتری دارند. همچنین اگر از بانک اطلاعاتی پیشرفته تری نظیر اوراکل استفاده شود باعث گران تر شدن سایت می شود. سایت های دارای App موبایل نیز به خاطر وجود وب سرویس برای دریافت و ارسال از اپلیکیشن قیمت بالاتری دارند. تاثیر بهینه سازی در قیمت طراحی سایت بیشتر مشتریانی که درخواست طراحی سایت برای بار اول را دارند سفارش بهینه سازی یا سئو نمی دهند. اما مشتریانی که درخواست بازطراحی دارند و یا فضای تجارت الکترونیک آشنایی بیشتری دارند درخواست سئو کردن سایتشان را هم دارند. اینجاست که قیمت گذاری برای طراحی مشکل تر از قبل می شود. چرا که کلمه کلیدی و وجود رقبا اهمیت پیدا می کند. باز طراحی یا طراحی مجدد سایت آنچه گفتیم مربوط به طراحی یک سایت از ابتدا می باشد. اما اگر وب سایتی دارید و بنا به دلایلی میخواهید آن را ری دیزاین یا بازطراحی کنید قیمت تمام شده متفاوت خواهد شد. در بازطراحی سایت حفظ داده ها و محتویات قدیمی بسیار مهم است تا مجبور نباشیم فرآیند طولانی ورود داده ها را از اول انجام دهیم. اگر جداول بانک های اطلاعاتی نیز دستخوش تغییر شده باشد باید در به روزرسانی دقت شود محتویات از بین نرود. همچنین اگر آدرس صفحات تغییر کرده باید به شکل مناسب آنها را به آدرس های جدید redirect کرد بنا بر این در طراحی مجدد سایت علاوه بر مواردی که ذکر شد هزینه بیشتری باید متقبل شوید.
  3. 10 نکته مهم برای راه اندازی سایت اگر قصد راه اندازی و طراحی سایت برای شرکت خود را دارید و یا فکر می کنید ب هر دلیل نیاز به آموزش طراحی سایت دارید یا میخواهید یک کسب و کار اینترنتی راه بیاندازید نکات زیر می تواند به شما کمک کند: انتخاب درست نام دامنه نام زیبا و متناسب با اززمینه فعالیت سایت انتخاب کنید. انتخاب صحیح میزبانی وب با گذشت زمان و تبلیغات و بازاریابی و بهینه سازی سایت،کاربران زیادی وارد سایت خواهند شد و سایت نیازمند یک میزبان وب قدرتمند است تا از نظر سرعت جوابگوی بازدید و فعالیت های سایت باشد. تا قبل از راه اندای سایت برای اجاره یا خرید سرویس های اشتراک هاست،vps یا سرور اختصاصی برنامه ریزی کنید. CMS اختصاصی یا CMS آماده اگر میخواهید امکانات و قابلیت های ویژه و منحصر به فرد در سایت داشته باشید بهتر است از cms اختصاصی استفاده کنید زیرا انعطاف پذیری بیشتی دارد و در آینده قابلیت توسعه و افزودن امکانات بیشتر را دارد. طراحی UI و UX مناسب اگر متفاوت بودن را میپسندید حتما مبحث UI را جدی بگیرید..می توانید از طراحی UI و UX سایت های دیگر الهام بگیرید ولی سعی کنید سایتی منحصر به فرد داشته باشید. بررسی سایت های رقبا از سایت های رقبا و شرکت های همکار خود ایده بگیرید. بالاخره قبل از شما کسانی بوده اند که در زمینه کاری شما سایت راه اندازی کرده اند و شما این امکان را دارید که از تجربه آنها استفاده کنید. تولید محتوای مفید و کاربرپسند . سعی کنید در زمینه کاری خود مطالب، مقالات، کاتالوگ، راهنما هر چیزی که مورد نیاز و جستجوی کاربران است را در سایت قرار دهید. برند سازی تلاش کنید یک برند معتبر از تجارت خود را شناخته شده کنید. استفاده از یک نام تجاری مختصر و با معنا و یک نشانه (لوگو) و تبلیغ روی نام تجاری می تواند کسب و کار شما را رونق دهد و بازار شما را گسترش دهد. شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید طراحی سایت و فعالیت در سایت به تنهایی کافی نیست. باید خارج از سایت و مرتبط با آن در شبکه های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید. می توانید مطالب و محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا لینک سایت بیشتر دیده شود. بهینه سازی سایت،بهترین راه تبلیغ سایت طراحی سایت بدون سئوی سایت ارزش چندانی ندارد حتما در این زمینه با یک متخصص سئو مشورت کنید تا نکات لازم بهینه سازی را به طراح سایت گوشزد کند. سئوی سایت باعث افزایش بازید سایت شده و مشتریان شما را زیاد می کند. بازخورد(feedback)،بهبود(optimization) ،توسعهdevelopment)) هیچ کاری در ابتدا کامل نیست. اما می توان با گرفتن بازخورد از کاربران و مشتریان و آنالیز عملکرد سایت و مشاهده رفتار آنها سایت را بهبود و رضایت مندی بازدیدکنندگان را افزایش داد. همچنین با ایده پردازی وافزودن امکانات جدید و قابلیت های جذاب می توان اعتبار سایت را زیاد کرد و آن را توسعه develop)) داد.